Szeretnéd tudni, hogy

miért nem jutnak el az érdeklődők a vásárlásig?

hogy az oldalad mely részén akadnak el?

az oldalon mely szövegeket kellene átírni vagy képeket kicserélni, hogy az érdeklődő magára ismerve vásároljon?

hányszor nézték meg weboldaladat vagy annak bizonyos aloldalait?

melyik aloldalról nem böngésznek tovább a látogatók?

⇢ melyik része az oldaladnak a legnépszerűbb?

Készítünk neked, egy olyan jelentéscsomagot, ami megmutatja, hogy milyen problémák lehetnek a weboldaladdal. Nem, nem programozási szinten, hanem a látogatók szemszögéből!

Ez hogyan lehetséges? Van egy módszerünk…

Amikor egy látogatód az oldaladat böngészi, akkor ez a rendszer képes ezt figyelni és rögzíteni, hogy például melyik aloldaladat nézi éppen valaki, az oldal mely részét nézte hosszabb, vagy rövidebb ideig, mikor hagyta el az oldat. Ha tudjuk, hogy hol távoznak a vevők, ott kell majd javítanunk az oldal tartalmát.

Persze ezenkívül még más adatokat is rögzít: méri, hogy mennyi időt töltenek a látogatóid az oldalon, milyen eszközökről érkeznek, melyik országból, még azt is, hogy milyen felbontást használnak.

Oké, de mire jók ezek az adatok?

Arra, hogy következtetni tudjunk, hogy a weboldal mely részei nem megfelelőek az ügyfelek szemszögéből

 
Példa: ha látod, hogy sokan érkeznek az oldaladra okostelefonokról, de minimális megrendelésed van, akkor érdemes lehet elgondolkodni, hogy valami gond van a mobilnézettel (ha van egyáltalán).
Példa: ha látod, hogy elég látogató érkezik az értékesítési oldaladra, de a 3. bekezdés után hirtelen bezárják az oldalt, akkor érdemes átnézni újra az értékesítési szöveget, hogy valóban azonosul-e a látogató vele, az Ő problémájáról és annak megoldásáról szól-e.

Hogy működik?

java-source-code-prospective-view-program-40466134

Egy követő kódot kell betenni a weboldalad vagy a webshopod főoldalára. Csak egy egyszerű másolás – beillesztésről van szó. Ha nem tudod beilleszteni, akkor tudunk segíteni ebben: ehhez szükségünk van a weboldalad FTP elérhetőségére.

 

A honlapod oldalainak elemzése

Külön-külön láthatod, az oldalad főbb aloldalainak statisztikáit. Olyanokat, mint például: mennyien látogatták azt az aloldalt, átlagban mennyit töltöttek el ott, összesen hány percet böngésztek a látogatók.

Többek között ehhez hasonló táblázatot kapnál tőlünk:

Összesítés Tegnap Ma Különbség %
20151012_561baebcef466-210x210 Látogatók 38 45 +15%
clock Teljes látogatási idő 2 óra 26 perc 2 óra 53 perc +16%
clock Átlagos látogatás hossza 3 perc 3 perc 14 mp +8%
20151012_561bae4245a5d Visszafordulási arány 13.6% 11.3% -20%

 

Van egy jelentésünk amivel ezeket megtudhatod! Akár hőtérképpel összevetve is…

Hőtérkép

heatmapHa láttál mar valaha hőtérképet, akkor tudod, hogy miről van szó: a weboldaladról a rendszer készít egy hőtérképes megjelenítést a látogató egerének pozíciója alapján: ezt használjuk fel arra, hogy megfelelő helyen tudjunk módosítani az oldal kinézetén vagy épp akár a szövegezésén.

Ha a hőtérkép nem jelez semmit, azt jelenti, hogy a látogatóknak nem volt érdekes az a rész és ideje módosítanod!

A hőtérképen a kék színtől egész a pirosig terjed a színskála: minél “pirosabb” annál többet “álltak” azon a területen a látogatóid.

 

Forgalom

Van egy olyan jelentésünk, amiből kiderül számodra, hogy a látogatóid honnan találnak az oldaladra. Jelenleg 8 különböző kategóriát tudunk megkülönböztetni:

Direkt: látogatók előzmények nélkül (ez nem mindig jelenti azt, hogy csak úgy begépelték a weboldalad címét).
Hirdetésből: olyan látogatók, ahol tudjuk, hogy milyen hirdetésből kell érkeznie.
Keresőből: azok a látogatók, akik egy ismert kereső oldalról találnak meg.
E-mailből: akik valamilyen böngészős levelezőből jönnek az oldaladra. Például egy hírlevélben kattintok egy linkre. Csak akkor működik jól, ha a te oldalad is HTTPS-t használ.
Közösségi média: ők valamilyen közösségi oldalról érkeztek hozzád (például a Facebookról).
RSS hírforrással foglalkozó weboldalról.
Képkereső felületről.
Linkek: az összes olyan látogató, akik nem fértek bele a fentiek valamelyikébe.

Nézzük, hogy mi is van ebben a jelentéscsomagban…

Hétről hétre, vagy hónapra hónapra összeállítunk neked egy kis csomagot, amiben megtalálhatod a legfontosabb információkat a weboldaladról.

Milyen információkat?

  • hőtérképes jelentések
  • forgalmi jelentések
  • milyen eszközökről látogatják az oldalad
  • földrajzi információk

Te pedig mindezt megkapod:

  • E-mailben
  • PDF-ben és Wordben csatolmányként
  • Heti jelentés esetén a következő hét első munkanapján
  • Havi jelentés esetén a következő hónap első munkanapján

Pontosan miért is jó nekem ez a jelentéscsomag?

A következő előnyeid származnak belőle:
Több szolgáltatást kapsz egy csomagban Weboldal elemzés, Statisztikai elemzések, Marketing tanácsok
Nem neked kell figyelned minden statisztikát
Átfogó statisztikát kapsz a weboldaladról egy jelentésben
Több időd marad a fontosabb céges dolgokra
Megnövelheted a bevételed
Könnyebben szerezhetsz új ügyfeleket
Könnyebben megcélozhatod a korábbi látogatókat
Egyszerűbben összeállíthatod a hirdetéseket, mert megtalálod a megfelelő célcsoportot
Kevesebbe kerülnek a hirdetések, mert tudod, hogy kit kell célozni velük
Kiemelheted az ügyfeleidnek legérdekesebb terméked, szolgáltatásod
Több időd marad az ügyfelekkel foglalkozni

És hogy mennyiért lehet a tiéd?

Weboldal detektív
Weboldal detektív PRO
Hőtérképes jelentések
Forgalmi jelentések
Milyen eszközökről látogatják az oldalad
Földrajzi információk
PDF és Word alapú jelentés
Tanácsok és tippek, hogy miket módosíts az oldalaidon